1. Ik weet niet met welk e-mailadres ik bekend ben bij de club. Hoe kom ik daar achter?

Dat kun je bij de ledenadministratie van vv Winsum navragen; (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

 

2. Is deze app voor mij bedoeld?

Ja! Deze voetbal.nl app is voor iedereen die geïnteresseerd is in het amateurvoetbal. Maar: als je bijvoorbeeld vanuit een rol als scheidrechter, wedstrijdsecretaris, aanvoerder, leider iets wil doen met een digitale wedstrijdformulier is de app KNVB Wedstrijdzaken ook van belang.

 

3. Ik kan de app alleen als 'toeschouwer' gebruiken. Hoe kan dat?

Dat komt omdat we je mailadres niet herkennen. Op basis van je mailadres kunnen we vaststellen wie je bent en als je bijvoorbeeld bij vv Winsum speler bent.  Geeft de voetbal.nl app aan dat je toeschouwer jij of je zoon/dochter is toch actief als voetballer? Zor dan dat vv Winsum het juiste mailadres in Sportlink zet en registreer vervolgens opnieuw binnen de app. (s.v.p. het juiste email adres door geven aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Als je geen lid bent van een club, kun de app als 'toeschouwer' gebruiken. Zo kun je teams, clubs en spelers volgen. dus je krijgt veel te zien. Maar de app is natuurlijk veel leuker als je verbonden bent met je club. Dan zie je bijvoorbeeld ineens jouw programma op het startscherm. 

 

4. De club heeft mijn mailadres niet. Wat nu?

Geef je mailadres dan snel door aan de vv Winsum. Zodra het juist emailadres is vastgelegd kan je je registreren en weet de app wie je bent. Wel zo handig: dan tonen we gelijk jouw (wedstrijd)programma wanneer deze bekend is.

 

5. Ik denk dat de club nog een oud mailadres van mij heeft. Wat nu?

Geef je correcte mailadres dan snel door aan vv Winsum, Zodra we het mailadres hebben vastgelegd kan je de registratie afmaken en zal de app je echt herkennen en informatie op maat geven.

 

6. Ik heb al een account voor de KNVB Wedstrijdzaken app. Kan ik daar ook mee inloggen?

Ja! Dat kan. Sterker nog. De combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord kan je in de toekomst voor meer voetbal/KNVB sites en apps gebruiken.

 

7. Ik lees iets over een KNVB account. Wat is dat?

Als je iets leest over een KNVB account, is dat eigenlijk nog niet de bedoeling. Maar: we zijn druk bezig om alle sites en apps die van de KNVB, Voetbal.nl en Sportlink afkomstig zijn van 1 inlog te voorzien. Dus nu kun je al met dit account gebruik maken van de voetbal.nl app, de voetbal.nl website én de KNVB Wedstrijdzaken app.

 

8. Ik ben bij verschillende clubs lid. Wat nu?

Dat is perfect. Als het goed is, komen je lidcode en mailadres overeen bij alle clubs en zie je gelijk alle informatie van die clubs in de app. En als er info van een club ontbreekt, kan je er vanuit gaan dat bij de club een ander mailadres bekend is. Als je dat aanpast, is je programma compleet.

 

9. Ik gebruik de app voor mijn kinderen die nog geen mailadres hebben. Hoe registreer ik dan?

Eigenlijk heb je 2 opties:

- Je kunt de app gebruiken als 'toeschouwer'. Dan kun je teams en spelers volgen en zo het programma van je kinderen zien. Ook ontvang je notificaties als wedstrijden wijzigen. 

- Andere optie is jouw mailadres bij vv Winsum vast laten leggen als mailadres van je kind. Dan kun je het programma van je kind, maar ook zaken als trainingen, vrijwilligerswerk zien én natuurlijk pushberichten vanuit de club ontvangen. Mocht je meer kinderen hebben en/of ook zelf spelen, dan zijn er dus meer personen gekoppeld aan dat mailadres. Bij uitloggen/inloggen kun je dan kiezen voor welke persoon je de app wil inzien.

 

10. Ik krijg geen mails. Wat kan er mis zijn?

Bij het registreren ontvang je van Sportlink/Voetbal.nl een mail. Hiermee kun je de registratie voltooien.  Voetbal.nl stuurt deze mail om te voorkomen dat iemand anders jouw mailadres gebruikt. Soms lijkt het alsof de mail niet binnenkomt. Kijk dan ook even in de map 'Ongewenste mail'. Het kan zomaar zijn dat jouw mailprogramma de mail daar heeft neergezet. Krijg je daarna ook niets binnen? Controleer dan of je geen typefoutje hebt gemaakt in je mailadres of neem contact op met de ledenadministratie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) om je e-mail adres te controleren.

 

11. Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de website van voetbal.nl of voor de app van Voetbal.nl

Via Wachtwoord vergeten kan je jouw wachtwoord opvragen en of resetten

 

12. Ik wil graag mijn account verwijderen

Wanneer je bent ingelogd heb je zelf de optie om je account te verwijderen. 

Op de website van voetbal.nl:

Dat kan onder profiel en dan instellingen. Onderaan op deze pagina heb je de mogelijkheid om je account te verwijderen. Indien je dit account verwijderd kan je niet meer met dit e-mailadres inloggen in de app van voetbal.nl

In de app van voetbal.nl:

Via instellingen in de app kan je kiezen om je KNVB account te verwijderen. Indien je dit account verwijderd kan je niet meer met dit e-mailadres inloggen op de website van voetbal.nl, het verwijderen van je voetbal.nl account betekend niet dat je lidmaatschap bij vv Winsum wordt stopgezet!

 

13. Hoe kan ik me aanmelden op de website van voetbal.nl?

Hiervoor heb je een gratis voetbal.nl account nodig. Om een account aan te maken moet je de volgende stappen doorlopen: 

1) Ga naar www.voetbal.nl

2) Klik op de knop Meld je aan

3) Vul je e-mailadres en gewenste wachtwoord in

4) Bevestig je registratie door te klikken op de link die je hebt ontvangen in je opgegeven e-mailadres

5) Nu heb je een account voor zowel www.voetbal.nl en de voetbal.nl app

 

14. Hoe kan ik me registreren voor de app van voetbal.nl?

Om aan de slag te gaan met de app dien je jezelf te registreren in de app. Op pagina Voor het eerst aan de slag met de app van voetbal.nl staat beschreven hoe je jezelf kan registreren en aansluitend kan inloggen. 

Indien je al een KNVB account hebt aangemaakt op de website van voetbal.nl kan je direct inloggen met hetzelfde e-mailadres. 

 

15. Kan ik ook inloggen met een ander account in de app van voetbal.nl?

Via je Instellingen in de app kan je uitloggen in de app. Vervolgens kan je inloggen met een ander e-mailadres. (via deze functie kan je tussen de voetbal.nl app accounts van volwassenen en/of kinderen wisselen).

 

16. Ik wil een andere spelersfoto. Hoe doe ik dat?

Stuur een correctie foto naar de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  met vermelding van naam/adres/leeftijd. Ook kan je zelf een foto toevoegen via de Voetbal.nl app. Als laatste kan ook de teammanager een foto toevoegen via de KNVB Wedstrijdzaken app. Als speler is het belangrijk dat je herkenbaar op de foto staat. Een scheidsrechter moet voor aanvang van een wedstrijd d.m.v. deze spelersfoto je identiteit kunnen vast stellen. We verzoeken alle spelers (vanaf O13) dan ook om een foto te plaatsen waarop je goed herkenbaar bent. Foto's van huisdieren of enorme skibrillen zijn niet handig voor een scheidsrechter om jou te herkennen. Wanneer je als speler niet op een foto bent te herkennen door een scheidsrechter mag deze je weigeren om aan een wedstrijd mee te doen!

Heb je naar deze vragen en/of antwoorden nog steeds vagen of problemen met de voetbal.nl app neem dan voor e-mail registratie contact op met de ledenadministratie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Voor technische support kun je mailen met vv Winsum wedstrijdzaken (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)