September

Het seizoen 2016- 2017 is weer van start. We zijn nu één grote vereniging van zowel jeugd als senioren. In deze nieuwsbrief willen we duidelijkheid geven over hoe het nu werkt binnen vv Winsum. Wat zijn in het algemeen de uitgangspunten over hoe we te werk gaan. We weten dat we met elkaar aan het bouwen zijn en dat nog niet alles duidelijk is, maar wat we nu al weten willen we graag met jullie delen.

Communicatie

De website van vv Winsum is nu de site van onze vereniging http://www.vvwinsum.nl/. Hier komt de informatie van de vereniging en de teams op.  Houd dus altijd de site in de gaten. Dit kan ook door de link naar facebook te gebruiken. Deze site gebruiken we voor onze algemene communicatie richting alle leden en ouders van onze vereniging. Algemene informatie komt op de homepagina. Voor specifieke informatie naar het team zijn de leiders het aanspreekpunt richting de spelers een ouders. Voor de communicatie naar de spelers en ouders zijn een aantal mogelijkheden om dit te doen:
  • Gebruik van een teamgroepsapp. Hier kan snel met elkaar worden geschakeld om informatie te delen
  • E-mail voor communicatie binnen het team. Bijv. voor het rij-, was en vlagschema,
  • Telefonisch contact als er iets speelt met een speelster.
  • Contact bij de wedstrijden en tijdens de trainingen.
Op de website is voor elk team een eigen deel om bijv. foto’s of verslagjes neer te zetten. Toegang voor de teamsite kan je aanvragen bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Nieuwe leden ontvang je via de coördinatoren. De coördinatoren overleggen met de trainers/leiders over in welk team iemand wordt ingedeeld.

Jeugdcommissie

Doordat we een grote vereniging zijn geworden hebben we er voor gekozen om voor de coördinatie een aantal leeftijdsgroepen samen te voegen. Waarbij de coördinatoren samen er voor zorgen dat zowel voetbalzaken, organisatie en communicatie zo goed mogelijk gebeurt binnen een vrijwilligersorganisatie en binnen een leeftijdsgroep. Wij hebben gekozen voor de volgende categorieën:

-       Onderbouw (JO11, JO09, Jo07 en draakjes)

-       Middenbouw (JO15 en JO13)

-       Bovenbouw (JO19 en JO17)

Op onze site vind je onder het tab Organisatie (onderdeel jeugdcommissie) de contactpersonen voor jouw leeftijdsgroep. Heb je als leider en/of trainer vragen hoe het werkt binnen de vereniging, wend je dan tot je coördinator van de leeftijdsgroep.

Naast de coördinatoren is Willem Vos de voorzitter van de jeugdcommissie, Jouad Boufarra  het hoofd opleidingen voor de trainers en Ineke Bonder het hoofd organisatie en communicatie. Ben Breukelman zitten namens de jeugdcommissie in het bestuur en Arjan Bakema namens de commissie voetbalzaken. En zo proberen we alle belangen goed te behartigen in een grote voetbalclub als vv Winsum is. .

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat voor de jeugd wordt bemand door Jeroen Roze en Susanne Jacobs. Alle wijzigingen van wedstrijden moeten altijd met het wedstrijdsecretariaat worden geregeld. Dit kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ook oefenwedstrijden op onze eigen complexen moeten door het wedstrijdsecretariaat worden ingepland. Het wedstrijdsecretariaat is ook degene die vanuit de vereniging alle contacten rond het wedstrijdgebeuren richting de KNVB doet.

Belangrijke aandachtspunten:

-       Probeer zo veel mogelijk te voorkomen om wedstrijden te verschuiven. Wij zijn een grote vereniging, dus dit wordt heel lastig qua veldbezetting. Probeer waar mogelijk te lenen van andere teams uit je leeftijdsklasse.

-       Mocht een wedstrijd niet door kunnen gaan, dan kan dit alleen door het wedstrijdsecretariaat geregeld. Doe dit vroegtijdig maar uiterlijk de woensdag voor de wedstrijd.

-       Alle communicatie richting de KNVB gebeurt via het wedstrijdsecretariaat.

Scheidsrechterscommissie

De scheidsrechterscommissie bestaat uit een grote groep vrijwilligers die er gezamenlijk voor zorgen dat er bij de wedstrijden gefloten kan worden. Voorzitter voor de scheidsrechterscommissie is Ben Breukelman. Jan Venema, Kornelis Prins en Alrich Nienhuis zorgen binnen deze commissie dat de scheidsrechters en grensrechters goed worden opgeleid. Zo zijn er gedurende het jaar opleidingsavonden voor nieuwe scheidsrechter, een avond voor grensrechters en ook zorgen zij elk jaar dat er een avond komt voor het spelregelbewijs voor 2e jaars JO17, welke voor deze leeftijd verplicht is. .

Het kan soms voor komen dat we niet genoeg scheidsrechters voor een zaterdag hebben. Dan is het mogelijk dat wij via de leiders ouders vragen om een wedstrijd te begeleiden. Wij proberen de inzet van onze scheidsrechters dusdanig te plannen, dat dit het snelste bij de onderbouw kan voorkomen. Achtergrond hiervan is deze teams eenvoudiger voor de ouders te begeleiden zijn.

Kleding & Materialen

Alle teams hebben een eigen tas met kleding voor de wedstrijden, een netje met ballen, verzorgingstas en verbandtrommel. Is hier iets niet mee in orde neem dan contact op met Jaap Tukker via e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Hij is het aanspreekpunt voor de jeugd voor kleding en materialen.

Daarnaast is op beide complexen trainingsmateriaal beschikbaar voor de trainingen. Aan jullie het verzoek om na elke training het trainingsmateriaal weer netjes in de daarvoor beschikbare ruimte op te ruimen. Overleg met je team dat zij alle materialen weer verzamelen.

Als het goed is hebben alle leiders een coachjas gekregen bij het ophalen van de kledingtassen. Mocht je nog geen jas hebben, overleg dan even met Jaap. Over de kleding voor nieuwe trainers komt binnenkort meer informatie. Houd hiervoor de site in de gaten.

Sportlink

Doordat we nu één vereniging zijn kunnen we veel meer met sportlink gaan doen. In sportlink zit de ledenadministratie, alles met betrekking tot de wedstrijden, de communicatie richting de KNVB over wijzigingen in wedstrijden en heeft nog veel meer mogelijkheden die we als vereniging willen gaan gebruiken zoals het plannen van de scheidsrechters..

Voor de midden- en de bovenbouw gebruiken we sportlink voor het vastleggen van de spelers bij de wedstrijden. Toegang tot sportlink kan je regelen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Hierdoor kan je thuis het voorbereidende werk voor de wedstrijden regelen.

De wedstrijden

We vinden het belangrijk dat er tijdens de wedstrijden met respect wordt gevoetbald. De leiders zijn het 1e aanspreekpunt voor de tegenpartij.

Belangrijke aandachtspunten:

-       Ieder kind heeft recht op evenveel speelminuten in het team. Van veel voetballen wordt je beter! Dit geldt voor alle teams.

-       Bij tekort aan spe(e)l(st)ers wordt geleend van gelijkwaardige teams. Bijv E7 leent van E4 t/m E6 en niet van E1 of E2. Invallen in een ander team kan alleen in overleg met de leider/trainer van het team

-       Een nieuwe speler is pas speelgerechtigd als de speler is aangemeld bij de ledenadministratie en verwerkt in sportlink. Tot die tijd mag een nieuwe speler alleen meetrainen. Heb je vragen of een speler speelgerechtigd vraag dit na bij de ledenadministratie, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

-       De scheidsrechter is verantwoordelijk om de eindstanden goed te verwerken in sportlink. Mocht dit niet juist zijn gedaan, meld dit aan de wedstrijdsecretaris

-       Aangezien we een vrijwilligersorganisatie zijn willen we jullie verzoeken om na elke thuiswedstrijd de kleedkamers van de tegenstander en het eigen team te checken op netheid. Zodat het volgende team weer goed gebruik kan maken van de kleedkamers. Laat ook bij uitwedstrijden altijd de kleedkamer netjes achter.

-       Als een speler niet kan deelnemen aan een wedstrijd is het van belang dat dit uiterlijk woensdag bij de leiding via een belletje wordt doorgegeven.

-       Douchen is verplicht (uitzonderingen kunnen aangevraagd worden bij de leiders). In de kleedkamers is het gebruik van badslippers sterk aan te raden

-       Boetes voor gele en rode kaarten zijn voor de speler zelf (vanaf J015).

-       Rijden: ouders moeten zelf vervanging regelen als ze niet via rijschema kunnen rijden

-       Vlaggen: vanaf de J013 moet elk team een grensrechter leveren. Al een team geen vaste grensrechter heeft dan wordt dit door de ouders van het team opgepakt. Advies is om dit mee te nemen in het was- en rijschema. Ouders moeten zelf vervanging regelen als ze niet kunnen vlaggen tijdens de wedstrijd waar ze voor ingedeeld zijn.

-       Het beleid binnen vv Winsum is dat alle kleding per team wordt gewassen.

-       Invallen in een ander team in verband met te weinig spelers kan alleen in overleg met leider/trainer van het team.

Sportverzorging

Binnen VV Winsum hechten we grote waarde aan het verantwoord, plezierig en gezond (blessurevrij) sporten van al onze spelers en speelsters. Daarom willen we iedereen professioneel en gestructureerde sportverzorging aan bieden. Om hier invulling aan te geven heeft vv Winsum een hoofd sportverzorging aangesteld, Neil Judkins (sportfysiotherapeut). Neil heeft samen met de CVZ (Commissie Voetbal Zaken) een sportverzorgingsteam samengesteld. Het sportverzorgingsteam bestaat uit sportverzorgers en fysiotherapeuten (voor meer informatie over deze personen en beschikbaarheid zie de website)

Werkwijze

Elke geblesseerde speler of speelster kan terecht bij de sportverzorgers op dinsdag of donderdag (zie website). Bij blessures waar meer/andere kennis en vaardigheden worden gevraagd, dan de reguliere sportverzorging (tapen/masseren etc.), neemt de sportverzorger ofwel de trainer contact met Neil op en wordt fysiotherapie voorgesteld op de maandag. Let op: behandelingen zijn op basis fysiotherapie, vergoedingen hangen dan ook af van de polis van de speler! Spelers <18 jaar zijn standaard 18 maal per jaar verzekerd voor fysio.

Daarnaast is het mogelijk om op maandag op het inloopspreekuur (18.00-18.30u) een afspraak te maken met Neil. Dit inloopspreekuur is kosteloos en bevat alleen de beoordeling van de blessure en het advies welke route de speler of speelster het beste kan bewandelen. Dit kan zijn rust, aangepast trainen, advies richting trainer, sportverzorging, huisarts, sportarts of fysiotherapie. Voor fysiotherapie behandelingen moet ook altijd een afspraak worden gemaakt.

Tot slot

Wat wij als vereniging belangrijk vinden is dat de trainingen en wedstrijden van de teams goed op elkaar afgestemd worden. Dat een ieder lekker kan voetballen op zijn of haar niveau. Ben je nu of trainer of leider stem dan goed met elkaar af hoe het wedstrijdverloop was, waar wellicht extra op getraind kan worden. Als leider kijk eens een keer bij de trainingen en als trainer kijk eens een keer bij de wedstrijden en overleg een aantal keren gezamenlijk per jaar. Ons doel als vereniging is dat wij voetballers willen opleiden en beter leren voetballen en dat moeten we gezamenlijk doen.

Wij wensen jullie allen een leuk en succesvol voetbal jaar.

Hebben jullie vragen en/of verbeterpunten over vv Winsum blijf er niet mee zitten, overleg met je coördinator en kom je er niet uit, meld het ons.

Willem Vos                   Voorzitter CVZ/JC                                            443116

Ineke Bonder                Hoofd Jeugd Organisatie & Communicatie         06-54152799

Jouad Boufarra             Hoofd Jeugd Opleidingen                                 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.